• Levertijd met opdruk < 8 dagen
  • Uitstekende kwaliteit
  • Advies op maat
  • Achteraf betalen
0
Ma - Vrij tot 18:00
0344 - 640 200

Relatiegeschenken zijn een meerwaarde

Hieronder vindt u enkele argumenten waarom de impact van relatiegeschenken groter is dan het gebruik van andere media.

Wist u dat ... 

...relatiegeschenken zo effectief zijn door de kracht van herhaling? De ontvanger ziet uw relatiegeschenk herhaaldelijk voorbij komen.

... uit onderzoek is gebleken dat 90% van de respondenten wel eens relatiegeschenken hebben ontvangen. Gemiddeld gebruiken ze het relatiegeschenk één keer per dag, en nemen ze net zo vaak contact op met de gever. 57% herinnert zich het merk of het bedrijf dat het item heeft gegeven. Ter vergelijking: voor TV reclame is dit tot 28% en tot 32% voor radioreclame. 

... de herinnering van uw bedrijfs- of merknaam positief kan worden beïnvloed door 4 factoren? Namelijk kwaliteit, originaliteit, attentiewaarde en de 
X-factor. Voldoet uw relatiegeschenk aan alle 4 de factoren? 76% van de ontvangers zal uw bedrijfs- of merknaam herinneren.

... onderzoek heeft aangetoond dat mensen positief zijn over bedrijven nadat ze relatiegeschenken hebben ontvangen. De meerderheid van de mensen (61%) geeft ook aan dat zij hierdoor worden aangemoedigd om zich te verdiepen in de producten van het bedrijf. 

... relatiegeschenken t.o.v. andere media tot doel hebben een langdurige impact achter te laten. De gever van een artikel wil niet alleen een ‘bedankje’ overbrengen maar laat hiermee ook een visitekaartje achter om in de herinnering van de ontvanger te blijven. Feit is dat het behouden van klanten heel belangrijk is, omdat het binnenhalen van een nieuwe klant zo’n zeven maal duurder is dan het behouden van een bestaande klant.

back to top
Sluiten

Guarantees

No surprises

Contact